2014. január 8., szerda

Csajos dolgok-Jelek a csomagolásokon



Sziasztok



Ma írnák pár szót arról,hogy mielőtt az ember lánya lelkes vásárlásba kezd-mint én :D, legyen elég információja arról,hogy egyes csomagoláson lévő jelek mit is jelentenek valójában.
Én ezt nagyon fontosnak tartom,utóbbi időben tényleg megnézem mit veszek!

Általában állatokon tesztelt termékeket nem veszek!!!!!!Szerencsére egyre kevesebb ilyen terméket árulnak.....!!!

Mostanában sok lejárt sminktermékemnek mondtam búcsút,lakkonak is.Én betartom az általában felbontástól számított időt,akadt olyan-régebben-,hogy nem vettem ezt figyelembe és sajnos voltak következményei.
Én félévente szelektálom a sminkes fiókom,sajnos vagy sem,sok márkás termékemnek mondtam búcsút,akkor is ha csak párszor használtam.
Kézzel nagyon ritkán nyúlok sminkes termékhez,mindent ecsettel használok,ecsteket ecsettisztító folyadékkal szoktak kimosni,minden hétvégén.
Sminkeket száraz hűvös helyen érdemes tárolna,amint észreveszitek,hogy a  smink illata megváltozott annak búcsút kell inteni.



A jelek mellett viszont sok, nagyon fontos dologgal is találkoznunk kell
-gyártó neve
-a termék összetétele
-származási ország
-termék működése
-termék gyártásának időpontja



Termék állatokon nincs tesztelve:
ezt általában a csomagoláson külön jelet kap amit lentebb majd megmutatok.


Naptejek:
Ezek a termékek a legegyszerűbbek és legátláthatóbbak,legalábbis azoknak kell lenniük,megkönnyítve a vásárlást.A cimkén feltüntetve hogy uvb vagy uva,milyen szűrővel rendelkezik-alacsony,közepes vagy magas fényvedőfaktorral.


A csomagolásokon különböző jeleket is találunk:


PAO így néz ki általában





Pao-Period after opening,a szavatossági időt jelzi,egy szám és egy "m"
A szám ugye hány hónapig áll el egy termék,az "m" month vagyis hónap.Ha felnyitás után ez az idő lejár,akkor a termék lejártnak számít,amitől általában érdemes megválni.
A lejárat időpontja attól függ,milyen összetévőkkel rendelkezik a termék.



Felhasználható lehetőleg x időpontig


Ezt a jelet általában fogyasztási cikkeken találjuk meg,amellett hogy feltüntetik x idieg lehet felhasználni a terméket.
Jelentése,hogy szavatossági ideje rövig.


Az összegzett termékek mennyiségénél feltűnhet az "e" azaz körülbelül jel.
Lehet kissebb nagyobb eltérés a tömegben.

Sokszor találkozunk ezekkel a jelekkel.
Ez azoknak is jó,akik szeretnének megvenni egy adott tipusú terméket.
Két fő fajtája lehet,az egyik hogy biológiai a másik, a cruelty free azaz állatokon nem tesztelt.
Biológia összetétel arra szolgál,hogy feltüntetik a termék nem tartalmaz káros anyagokat az emberre és a természetre,a cruelty free a legjobb a termék nincs állaton tesztelve.
A biológiai lehet biológiai de ez nem jelenti azt,hogy a termék 100%-ig természetese összetevőket tartalmaz.
A vega termékek csak és kizárólag természetes eredetű alapanyaokból készülnek,és logikusan semmiféle állati eredetű összetevővel nem rendelkeznek.

Az utolsó szimbólum azt mutatja,hogy a termék gluténmentes.


Csomagolások

PE-polietilén-műanyag egyik típusa elég sokat használják
AL-alumínium-kevest használt
PVC-polivinilcloruro-rákkeltő műanyag
PET-műanyag
ACC-acél tartalmú
PP-műanyag
PS-műanyag




Újrahasznosítható




Van amikor külön jelzést kap egy termék,amiknek a használata utánaolvasást igényel:


Remélem volt akinek a segítségére volt ez a bejegyzés.
Ha van amivel kiegészítenétek,írjátok kommentet,amit szívesen veszek.




4 megjegyzés :

  1. Hasznos poszt volt, én csak a tartóssági idő jelét ismertem. Szelektálni én is szoktam de szavatossági idő szerint csak krémeket és alapozókat szoktam kidobni, szemfestéket vagy lakkot nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam a sminkes termékek nem ismernek pardont. Párszor jártam úgy, hogy szemfesték miatt begyulladt a szemem.. erre még ratett a spirál is.:-(

      Törlés
  2. Lakkot és szemhéj festéket én se dobok ki amúgy. A többin látom ami romlott az kuka. Amúgy még az állat kísérlet feliratot szoktam keresni, deok esetében az ózon kímélő jelet: )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. volt sajnos olyan lakk amitől megváltam.már nagyon régi volt :D
      igen deót most váltottam,csak aluminium menteset használok, és ózon kímélőt én is :)

      Törlés

Köszönöm a kommented.

Minden olyan komment megjelenik a moderálás után,ami nem sértő illetve építő jelleggel íródott.
Minden kommentre válaszolok-időmtől függően-ha esetleg személyes kérdésed lenne ne habozz felvenni velem a kapcsolatot!