2016. augusztus 6., szombat

DIY-Stamping plate backing


Sziasztok!


Hétvégén amikor  a fiókomban kerestem egy bizonyos nyomdapalettát,a fránya Sugar Bubbles elvágta az ujjam.Ismét,most már sokadjára.

Ez volt az a pont,amikor eldöntöttem,nézek valami megoldás után,hogy mit is lehetne kezdeni ezekkel a palettákkal?! Nincs valami mód,hogy ne vágja el többet az ujjam?
Akkor ráakadtam ERRE a videóra,ami alapként szolgált,hogy ezeknek a palettáknak készítsek egy műanyag hátlapot,olyat mint pl. a Moyou-é.

Amik szükségesek:
  1. Nyomdapaletta aminek nincs műanyag borítás a hátulján/ vagy olyan aminek van,de szeretnétek egyedivé varázsolni
  2. Műanyag tányér alátét -* ebben az esetben javaslok egy színtelen lakkspray beszerzését.
  3. Szőnyegragasztó szalag
  4. Olló vagy tapétavágó (utóbbinál ha nem vagytok biztosak magatokban,kérjetek meg mást a vágáshoz,nehogy megsérüljetek!!!)
  5. Toll és vonalzó
  6. Jégkaparó (igen jól olvastad :) ) 

Én kétféle tányéralátétet választottam: trópusi mintást,és egy geometrikust.A videóban a 3d-s verziót ajánlották,design szempontjából biztos jobb,ezt még nem próbáltam,és nem is találtam a boltokban.

Elsőként megrajzoljuk a kívánt méretet (paletta +0,6mm),az alátéten ott ahol csak akarjátok (én mondjuk ajánlom a széleknél kezdeni),majd sarkok lekerekítéséhez a nyomdapalettát használtam.Nem kell megijedni ha mondjuk felragasztás után nem lesz pont egyforma a méret egy reszelővel (akár köröm) simán lehet alakítani.



Ezután óvatosan körbevágtam ollóval ,picit alakítottam rajta miközben vágtam.


Ok,ezután letakarítottam a nyomdapaletta hátulját,acetonnal,majd fogtam a szőnyegragasztót és a jégkaparó segítségével óvatosan felragasztottam a paletta hátuljára.
 Jégkaparóra azért van szükség,hogy elkerüljük a felesleges buborkékokat,amik esetleges felváláshoz vezethetnek.


Körbevágtam ollóval (itt ajánlom a szőnyegvágót,de ezzel nagyon óvatosan bánjatok,ismétlem ha nem vagytokbiztosak a használatában,akkor kérjetek meg mást,aki körbevágja nektek!!)Majd ezután leszedtem a rgasztó hátulját.



Óvatosan ráragasztottam a már levágott alátétet.Nyomkodni kell rá 5 percig biztos,hogy ne váljanak fe a szélek sem.



Annyi hibát elkövettem,hogy acetonos lemosóval nekiestem a megmaradt tollas vonalak leszedésének( látszik a képen,hogy az alátétet kicsit körben leoldotta),ezért is ajánlottam fentebb a színtelen lakkspray használtatát amit mondjuk az aceton nem old majd le,így a hátlap tartósabb lesz.

Az egészre kb 1000ft-ot költöttem,szerintem megéri a befektetést.Egy alátétből rengeteg hátlap kijön,az első elkészítése kicsit időigényes,de utána ezt körberajzolva haladhatunk gyorsabban.

Örülök,hogy belevágtam (nem az ujjamba :D ), és megtaláltam ezt az alternatívát.



Neked tetszik ez a megoldás?


8 megjegyzés :

  1. Ez az ötlet baromi jó! Köszi, hogy megosztottad velünk, majd egyszer rászánom magam én is szerintem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök,hogy tetszik :) Köszönöm szépen :)

      Törlés
  2. Ez nagyon szuper megoldás, örülök, hogy megosztottad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én örülök,hogy neked is tetszik.Köszönöm :3

      Törlés
  3. Nagyon mutatós! Ami nekem van gyárilag ragasztott lemez, na ott azért már mozog a műanyag rajta, csak simán egymásra vagy ragasztva fém és műanyag. De pl. a Moyránál meg a kis BPS-nél ott én is vigyázok, mert élesek a szélek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem van olyan Bps lemez, aminek konkrét leesett a hátulja.
      A kis kerek lemezeket is meg lehet ezzel a módszerrel csinálni,van pár,ami elég éles,ha lesz egy kis plusz szabadidőm nekiesek azoknak is :)

      Törlés
  4. Szuper ötlet, köszi, hogy megosztottad! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a kommented.

Minden olyan komment megjelenik a moderálás után, ami nem sértő illetve építő jelleggel íródott.
Minden kommentre válaszolok-időmtől függően-ha esetleg személyes kérdésed lenne, ne habozz felvenni velem a kapcsolatot!