2017. április 5., szerda

DIY- Citromos körömápoló olaj


Sziasztok!!!


Nem kapcsolódik a citromos olaj a manikűrökhöz, viszont a körmök ápolásához hozzájárul.
-Nos, a körmös harcihőm 😩 😪 😫 😰  hónapok óta zajlik, szívesen írok róla egy külön bejegyzést, persze csak akkor ha igény van rá....-

Év elején elfogyott a citrom olajam, egy hónappal ezelőtt nekiálltam, hogy újabb adagot készítsek. Én személy szerint, nagyon kedvelem az otthon elkészíthető dolgokat, főleg az olajakat / krémeket, amiben tudom mi van, nem kevernek bele a cégek semmi extrát, amit mondjuk nem szívesen kennék magamra.


Elkészítése elég egyszerű, viszont kis türelem kell hozzá, hogy beérjen az olajunk termése.😍

Ami szükséges:


  • 2 db befőttes üveg ( ez a méret relatív, kinek mennyi olajra van szüksége), én két mézes üveget használtam fel, amit előtte jól kimostam, és hagytam amíg teljesen meg nem száradtak.
  • 1 kg BIO citrom. Itt fontos kiemelnem a BIO citrom jelentőségét. Tudom nem olcsó, de ehhez az olajhoz csak ezt tudom ajánlani, ha már pont a vegyszerekről beszéltem fent, azt inkább ne kenjük a bőrünkre.
  • Mandulaolaj 100% finomságú
  • Keratinolaj 100% finomságú
  • Ezek az olajak helyettesíthetőek más, nektek szimpatikus olajjal (kókuszolaj, jojobaolaj, lnyeg, hogy 100%-os természetes bio olaj legyen) 
  • Olivaolaj
  • Tölcsér
  • Egy konyharuha
  • E vitamin ( ez is egyéni)
  • Üres flakon amibe a kész olajat töltjük majd



A procedúra úgy kezdődik, hogy meghámozzuk a citromot, én majdnem az egy kilót meghámoztam (a citromból magából fini citromtorta készült :) ). Arra figyeljetek, hogy ne sok maradjon a fehér részből a héján (valamennyi maradni fog úgyis, csak ne legyen nagyon vastag a héj).

Ezután hagyjuk száradni a konyhában egy kiterített konyharuhán. A száradásra ne segítsünk rá külső eszközökkel (pl.  hajszárító, vagy napsütés ), hagyjuk pihenni míg maguktól ki nem száradnak. 2. napon már félig száraz lesz a citrom héja, ez nekünk tökéletesen jó, nem is kell csont szárazra száradnia, mert akkor az egész semmit sem fog érni. Viszont arra is figyleni kell, hogy ne legyen túl nedves sem a héj, mivel ez az olajban bepenészesedhet.

A második napon beleraktam a befőttes üvegbe.



Felöntöttem az egészet úgy, hogy ellepje teljesen a héjakat, olivaolajjal, mandulaolajjal és keratinolajjal, régebbi verziómba ricinusolajat is tettem, ebbe most nem.
Pórbáltam minden olajból ugyanannyi mennyiséget beleönteni.


Lezárjuk az üveget, és alumínumba csavarjuk, úgy hogy egy kicsit rész se maradjon fedetlen.


A kész bebugyolált üveget egy hűvös sötét helyre rakjuk ( én a konyhába az egyik polcra hátulra suvasztottam be), és várunk vele 30-40 napot. Hetente egyszer fel-le billentjük az üveget, összerázva ezzel a tartalmat (nem kell koktélt készíteni, szóval nem kell erősen rázni, elég meforgatni az üveget), első héten érdemes megkukkantani, hogy nem lett-e penészes az olaj. Ha igen, akkor itt vége is a játéknak, kezdhetitek előről az egészet. A penész nem jól kiszárított héj miatt keletkezik, ugyanis a víz nem párolgott el belőle rendesen.

Ha letelt a 30 nap (én 35 napot vártam), lebontjuk az alumíniumot, és kibontjuk az üveget.



Az olaj sárgás lett a citrom miatt, kinyitva eszméleten kellemes citrom illat fogad minket!
Ezután fogtam a másik jól kimosott, és tökéletesen száraz befőttes üveget, ebbe egy szűrő segítségével átöntöttem az egészet, majd a tölcsérben maradt citromot nagyon alaposan kinyomkodtam. Ez is egy nagyon fontos lépés a procedúrában, mert a héj beszívta az értékes olajat, szóval muszáj nagyon erősen kinyomkodni belőle.







Az olajat lezárjuk, és két napra hűvös sötét száraz helyre rakjuk pihenni.



A harmadik napon elővesszük, és előkészülünk az utolsó művelethez.
Kimosott, teljesen száraz tusfürdős flakont használtam, a szűrőbe a konyharuhát raktam, hogy az olajat amit beleöntünk leszűrjük.


Ha esetleg az üvegben a végefelé észrevennétek, hogy az olaj picit vizes, azt már nem öntsétek bele, inkább dobjátok ki. Nekem az üveg alján maradt 1-2 cm-es olaj, aminek picit folyósabb állaga volt a víz miatt.






Lassan lefolyik az olaj, a konyharuhán fennakad mindenféle citrom darabka.



Miután teljesen leszűrtük az olajat készen vagyunk, és a kész olajba cseppenetettem 4 db E vitamin lágy kapszulát (400mg) , amit egy tű segítségével kiszúrtam.
Kisebb mennyiséget egy teljesen tiszta körömlakkos üvegbe öntöttem át.




Isteni ez az olaj, nagyon szeretem, fantsztikus citrom illata van, ez a mennyiség ( 2,5 flakon mennyiség lett amúgy) elég sokáig elég. Az olajat nem csak a körmömre szoktam használni, hanem testre is, pl miután borotválom a lábam ezzel szoktam ápolni, vagy a sarkam, lábfejem.
A körmön a citrom kifejti fehérítő hatását, a mandulaolajban levő kálcium és a cink erősíti a körmöket, a karitéolaj A,E,F vitaminokban gazdag nagyon szuper bőrápoló, az olivaolaj is teli van vitaminokkal, amelyek hozzájárulnak a szép bőrhöz és emelett erősítik  a körmöket is.

Körömre úgy szoktam alkalmazni, hogy egy tálkába vizet, tengeri sót rakok, ebből az olajból keveset és egy fél citromot pluszba belecsavarok, felmelegítem, hogy alig meleg legyen, ne legyen forró, mert az olaj nagyon tud égetni, és ebbe áztatom a körmeim 15-20 percig. Ezután egy puha törölkővel megtörlöm a kezem, nem mosom meg, mert ezzel lemosod az olajat a kezedről. Utána minden körömre felkenek az olajból, és óvatosan belemasszírozom, esetleg itt már pamutkesztyűt is lehet húzni, és hagyom legalább fél óráig, hogy kifejtse a hatását, majd langyos vízzel, esetleg scrubbal lemosom.

Este szoktam alkalmazni, mikor a tv előtt vagyok, és már semmilyen házimunka nem vár rám, csak az ÉN idő, a relax. :)

Időben és pénzben is nagyon jó befektetésnek tartom, az olaj nagyon sokáig elég, tudod mi van benne, csak természetes anyagokat használunk fel, ergó semmilyen káros anyagot nem viszünk vele a bőrünkre.






Szoktál házilag krémeket / olajakat készíteni?

6 megjegyzés :

  1. Nagyon jó poszt, örülök, hogy megosztottad velünk! (-: Nem tudom, itt egyáltalán árulnak-e bio citromot..... Nem avasodik meg hamar? Az e-vitamin ugyan gondoskodik róla, de azért kíváncsi vagyok. (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy hasznosnak találtad, köszönöm. :-)
      Sokáig eláll, tartósítószer nem kell bele, ha látod, hogy változik az állaga érdemes búcsút inteni neki. Nálam hamar elfogynak ezek az olajak, ha mondjuk csak körömre akarod, érdemes kevesebb mennyiséget gyártani. Az enyém most kb 350-400 ml lett.
      Bio citrom a Lidl-ben van, én ott vettem ;-)

      Törlés
  2. Nem szeretek pepecselni, ennek ellenére mindig elovasom az ilyen cikkeket is. Apám üldözött mindig a citromhéjjal körömre, illetve anyósom ezzel szokta tisztítani a kezét koszos kerti munka után, szóval tudom, hogy jó dolog.
    Mi a baj a körmeiddel? Ritkulnak a posztok, azt látom, azt hittem, a lakkozásra nincs időd-energiád vagy ihleted.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát időm és energiám is lenne, de rövidek a körmeim (évek óta nem voltak csutkára levágva), ezzel szívok már november óta :/ Nem igazán kedvelem amikor elég rövidek, de muszáj lesz erre alkotnom most, mert sok terméket kell(ene) tesztelnem :)

      Törlés
  3. It seems like a very healthy and useful thing! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó lett!!!!!:) Én lusta vagyok a diy dolgokhoz, de lehet, hogy ezt ki fogom próbálni!:)

    VálaszTörlés

Köszönöm a kommented.

Minden olyan komment megjelenik a moderálás után, ami nem sértő illetve építő jelleggel íródott.
Minden kommentre válaszolok-időmtől függően-ha esetleg személyes kérdésed lenne, ne habozz felvenni velem a kapcsolatot!